lördag 14 maj 2011

Karl Potapoff - en av de bästa!

Karl Potapoff är jurist och verksam i Stockholm. Denna blogg är upplagd som ren hyllning till honom efter att jag varit med som vittne och lyssnat på hela rättegångar där han varit.

Man kan också säga som konsumentupplysning och information för alla för att tala om att Karl Potapoff måste vara en av Sveriges bästa jurister men nog är okänd för många och det vill jag ändra på.

Karl Potapoff har hjälpt två personer i min närhet i en sak som gällde vårdnad om två barn i tingsrätt och en annan som handlade om en sommarstuga en jag känner köpt men som var möglig i tingsrätt och sen i hovrätt. Han vann båda.

Jag var 2011 med och lyssnade på en rättegångsförhandling en hel dag och har varit med som vittne om sommarstugan på  domstolsrättegången. (Sommartugan var för flera år sedan och jag gav då tipset till min väninnan om Karl Potapoff när hon och hennes ex skulle ha rättegångsavgörande om vårdnad, vilket dömdes dom på i maj 2011).

Karl Potapoff är intelligent, varm och mycket skicklig men det tar ett tag att förstå hur djäkla intelligent! Ett sommartugsfall handlar om pengar och vårdnadsfall om barn och båda gångerna har Karl Potapoff verkligen ställt upp och hållt modet uppe på de som var hans klienter. I båda rättegångsfallen smulade han sönder de andra advokaterna fullständigt. Han vann båda rättegångsfallen och det blev inte bara vinst utan också en revanch för min väninna som fått utstå så mycket hot och trakasserier från sitt ex. när hon mot alla odds fick enskild vårdnad om barnen.

Jag vill å det varmaste rekommendera Karl Potapoff för alla juridiska uppdrag. En verkligt smart och skicklig jurist. (Han har egen Juristgrupp tillsammans med några andra på Lege (http://www.lege.se/) tel. 08/6650000.

Den som vill kommentera denna blogg får inte göra det direkt här. För jag vill låta min rekommendation i denna cybervärld stå för sig för jag tycker det är viktigt också. Kommentarer eller berättelser om egna erfarenheter av rättegångsfall eller liknande kan skickas till: louise.v.essen@gmail.com. Jag finns också på Facebook.

P.S. Han är också man och pappa till egna barn och har en djup förståelse för människor.